Vem kan säga jag hoppas, och vill?

Jag e fri, e en dag jag längtar efter. Friheten sitter i hjärtat, e vad jag tror, men e jag ändå rätt eller fel? Jag har hört att jag e god, men e jag det?. Vem kan se bakom leendet? de svarta fläckar som plågar mej, dag och natt. När skall domaren kastas ur min himmel? den plats jag krigar för, det egna heliga kriget, som kan vara min räddning. Vem kan säga om sej själv, jag e god, utan att uppfattas som en hycklare? eller e det jag som ser o hör i dom efter dom? alla dessa fördomar vi har, vissa omedvetet, andra medvetet, den vise ser, bakom tankarna, den dumme agerar,vartefter sinnet leder den till orätt. Det e inte lätt att kämpa för rättfärdighet, vi ber ju, "fräls oss ifrån ondo". vem kan säga, jag tror, men mena det? vem kan säga, jag hoppas, och vill? det e en underlig värld. Jag ser det jag ser, jag hör det jag hör, men jag vet ingenting, har jag ens fri vilja? Vad e skillnaden mellan en ängel, och en levande själ? Vem e jag, ändå som jag är? Kom som du är, har jag fått höra, det e en fin replik, i vårt mystiga liv...

Kommentarer
Postat av: rosemarie

Hej sötnos! :*

Har du haft en bra dag? :)

kram

2010-03-15 @ 23:05:01
URL: http://rosemarielindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0