Kärlek är ett brev skickat tusen gånger om. Håkan H

vad jag bryr mig om nu

är att du kommer nära mig

även om det är för sent att älska dig

vad jag bryr mig om nu

är att från samma säng

lyssna till samma regn

vad jag bryr mig om nu

är att få ut dig ur skallen

är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen

den tar slut från kyss till kyss

vad jag bryr mig om nu är att aldrig ge

hjärtat rakt ut

vad jag bryr mig om nu

är att du ligger vaken

i morgontimmen när regnet slår mot fönstret

och det låter som nån går på dig

vad jag bryr mig om nu

är att du då ser det

hur smutsigt livet blivit

och vad jag bryr mig om nu är att se din blick så sårad

när alla löften klingar falskt

nästa gång du lovar någon allt

vad jag bryr mig om nu

är dina armar om mig

även om jag vet att jag måste glömma dig

vad jag bryr om är att se dig gråta

för jag har gråtit

och du ringde aldrig

vad jag bryr mig om nu är att du kallar på mig

även om jag inte kommer tillbaks till dig

vad jag bryr mig om är att se som i slowmotion

när du går sönder inuti

så som jag gjorde det

vad jag bryr mig om nu är att du kallar på mig

även om jag inte kommer tillbaks till dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0